Tiedote: Nuorisokeskus Metsäkartanolle Sustainable Travel Finland (SFT) -merkki

Julkaistu:

Nuorisokeskus Metsäkartanolle on myönnetty Sustainable Travel Finland (STF) -merkki osoituksena arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä kestävän matkailun eteen. Metsäkartano on käynyt läpi SFT-ohjelman ja täyttänyt kaikki STF-merkille asetetut kriteerit. Näin ollen Metsäkartano on nyt osa Visit Finlandin kestävän matkailun vientiä ja viestintää sekä mukana rakentamassa Suomesta kestävintä ja vastuullisinta matkailukohdetta.

Nuoria Metsäkartanon lähialueen luonto-opasteella.

Nuorisokeskus Metsäkartano on yksi Suomen yhdeksästä nuorisokeskuksesta, ja se sijaitsee Rautavaaralla, aivan Tiilikkajärven kansallispuiston kainalossa. Metsäkartano täytti viime vuonna 40 vuotta, ja se on paikka nuorten, lasten ja perheiden leireille ja yhteistyölle sekä lomailijoille, yrityksille, perhejuhlille ja tapahtumille. Toiminnan ytimessä ovat ympäristö- ja seikkailukasvatus kestävän elämäntavan edistämiseksi. Lämminhenkisyys, välittäminen, turvallisuus, joustavuus ja rentous luovat Metsäkartanon hengen. Metsäkartanolla on myös Green Key -sertifikaatti ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkki.

Metsäkartano tekee yhteistyötä mm. Kuopio-Tahko Markkinointi Oy:n, Iisalmi ja Tienoot -yhteismarkkinoinnin ja Kestävää kasvua Ylä-Savon matkailuun -hankkeen kanssa sekä luonnollisesti koko nuorisokeskusverkoston ja sitä koordinoivan Suomen Nuorisokeskusyhdistys ry:n kanssa. Metsäkartano on myös mukana perustamassa Pohjois-Savon Matkailu Oy:tä.

STF -merkki.

Metsäkartanon verkkosivut